ILE TRWA PRZYGOTOWANIE TREŚCI?

Dobry copywriting wymaga czasu. Jak dużo go potrzebujemy? To zależy. Sprawdź, jak wyglądają poszczególne etapy naszej pracy.

Etap 1. Ustalamy szczegóły i zbieramy informacje

Proces zbierania wszystkich informacji, niezbędnych do stworzenia tekstów na stronę internetową, hasła reklamowego czy artykułu eksperckiego, może trwać od kilku godzin do kilku tygodni (w skrajnych przypadkach). Niektóre projekty wymagają kilku spotkań osobistych lub częstych rozmów na Skypie. Do realizacji innych możemy zabrać się zaraz po krótkiej wymianie mailowej lub jednym telefonie.

Zbieranie informacji to zwykle najdłuższy i najbardziej pracochłonny etap pracy copywritera. To, ile trwa, uzależnione jest od trudności zlecenia (branży, tematyki, w jakiej będziemy się poruszać), dostępności materiałów, szczegółowych wymagań zawartych w briefie czy przedstawionych podczas rozmowy.

Etap 2. Piszemy

Kiedy zbierzemy Po zebraniu wszystkich informacji i ustaleniu szczegółów zlecenia, możemy przystąpić do tego, co każdy copywriter lubi najbardziej – pisania. To właśnie na tym etapie możemy przekładamy wszystko, czego dowiedzieliśmy się wcześniej, na odpowiednie słowa.

Etap 3. Dopieszczamy

Kiedy tekst jest gotowy, wędruje do korekty. Czujne oko korektora wyłapuje wszelkie błędy i literówki, wskazuje niesfornym przecinkom ich właściwe położenie. Wszystko po to, by tekst, który opuszcza Copy That, był poprawny stylistycznie, gramatycznie i językowo. Do tego stopnia, by satysfakcjonował nawet profesora Miodka.

Następnie tekst trafia do Ciebie. Jeżeli pojawiają się do niego uwagi, jak najszybciej wprowadzamy sugerowane przez Ciebie zmiany (zgodnie z ustaloną na początku liczbą poprawek).

Orientacyjny czas tworzenia treści przez copywritera w Copy That:

Od 2 dni roboczych

Artykuły lub wpisy blogowe o lekkiej tematyce (lifestyle), niewymagający pogłębionego researchu. Redakcja lub korekta gotowych treści.

Od 4 dni roboczych

Artykuły eksperckie lub wpisy blogowe, wymagające sięgnięcia do literatury fachowej.

Od 5 dni roboczych

Teksty na strony www, hasła reklamowe (5 propozycji), treści na materiały promocyjne.