ILE TRWA PRZYGOTOWANIE TREŚCI?
Dobry copywriting wymaga czasu. Jak dużo go potrzebujemy? To zależy. Sprawdź, jak wyglądają poszczególne etapy naszej pracy.
Etap 1. Ustalamy szczegóły i zbieramy informacje
Proces zbierania wszystkich informacji, niezbędnych do stworzenia tekstów na stronę internetową, hasła reklamowego czy artykułu eksperckiego, może trwać od kilku godzin do kilku tygodni (w skrajnych przypadkach). Niektóre projekty wymagają kilku spotkań osobistych lub częstych rozmów na Skypie. Do realizacji innych możemy zabrać się zaraz po krótkiej wymianie mailowej lub jednym telefonie.
Zbieranie informacji to zwykle najdłuższy i najbardziej pracochłonny etap pracy copywritera. To, ile trwa, uzależnione jest od trudności zlecenia (branży, tematyki, w jakiej będziemy się poruszać), dostępności materiałów, szczegółowych wymagań zawartych w briefie czy przedstawionych podczas rozmowy.
Etap 2. Piszemy
Kiedy zbierzemy Po zebraniu wszystkich informacji i ustaleniu szczegółów zlecenia, możemy przystąpić do tego, co każdy copywriter lubi najbardziej – pisania. To właśnie na tym etapie możemy przekładamy wszystko, czego dowiedzieliśmy się wcześniej, na odpowiednie słowa.
Etap 3. Dopieszczamy
Kiedy tekst jest gotowy, wędruje do korekty. Czujne oko korektora wyłapuje wszelkie błędy i literówki, wskazuje niesfornym przecinkom ich właściwe położenie. Wszystko po to, by tekst, który opuszcza Copy That, był poprawny stylistycznie, gramatycznie i językowo. Do tego stopnia, by satysfakcjonował nawet profesora Miodka.
Następnie tekst trafia do Ciebie. Jeżeli pojawiają się do niego uwagi, jak najszybciej wprowadzamy sugerowane przez Ciebie zmiany (zgodnie z ustaloną na początku liczbą poprawek).
Orientacyjny czas tworzenia treści przez copywritera w Copy That:
…a oczekując na treści, zerknij na naszego bloga.
-
Blogi firmowe – a po co to komu?
Blogi stały się skutecznym narzędziem w rękach marketingowców oraz wszystkich osób, które chcą wypromować swój biznes (lub siebie) w Internecie.
-
Copywriting – ceny tekstów na zlecenie
Ile kosztują usługi copywritera? Ile wart jest dobry tekst. Cennik copywritera – nie taka prosta sprawa
-
Język korzyści a copywriting – zależności
Jak przemówić do kogoś, aby osiągnąć zamierzony efekt? Wystarczy opanować nowy język – język korzyści. Sprawdź, na czym polega zależność: język korzyści a copywriting.
-
Kto korzysta z usług copywriterów?
Kim jest copywriter, (nie)każdy widzi, choć w jednym z naszych poprzednich wpisów (o zaskakującym tytule „Kim jest copywriter?”) Kasia uchyliła rąbka tajemnicy. Tym razem chcę zabrać Was o krok dalej w głąb tajemniczego świata copywritingu i odpowiedzieć na pytanie: kto
-
Kim jest copywriter i czym się zajmuje?
Często myślę, że przed internetem wszystko było prostsze. Oczywiście nie mam co do tego stuprocentowej pewności, ponieważ wspomnienie tamtych lat jest dla mnie lekko mglistą już mieszanką chwil spędzonych na podwórku, skakaniu przez gumę i gotowaniu pomidorowej z cegieł. Mimo
-
Redakcja i korekta tekstu – czym się od siebie różnią?
Czy korekta tekstu jest tym samym, co redakcja tekstu? Jeśli nie, to czym w takim razie jest redakcja? Czy redagować = pisać? A może przygotowywać do druku? Niby takie proste, a jednak nie do końca. 😉 Dzisiejszy wpis nie będzie
-
Tajniki pracy copywritera – jak nie dobić targu z klientem?
Jeśli chcesz wiedzieć, co musisz zrobić, aby skutecznie zniechęcić do siebie klienta, jak się z nim nie dogadać i jak sprawić, aby do Ciebie nie wrócił (a może nawet zdecydowanie nie polecał Twoich usług innym), koniecznie przeczytaj nasz krótki poradnik.
-
Copywriting. Zlecenia sprzeczne z poglądami – pisać czy nie?
Tłumaczenia, projektowanie graficzne, tworzenie stron www, copywriting – zdarza się, że zlecenia, jakie otrzymują przedstawiciele tych zawodów, są niewygodne. Co robić w sytuacji, gdy temat pracy ewidentnie „nie leży”? Czy copywriter (lub jakikolwiek inny freelancer) może odmówić wykonania zlecenia ze
-
Za co lubię pracę copywritera? Część pierwsza – Kasia
Nie będę ukrywać, że copywriting nie był moim pierwszym pomysłem na karierę zawodową. Zanim zaczęłam pisać, pracowałam w portugalskiej organizacji pozarządowej i ośrodku leczenia uzależnień. Przez ponad dwa lata ogrzewałam się również ciepłem wygodnej, acz niezbyt ambitnej posadki w międzynarodowej
-
Czy praca w domu ma same zalety?
Niektórzy uważają, że praca w domu to absolutny szczyt marzeń – chodzenie w piżamie przez cały dzień, brak jakiegokolwiek nadzoru, brak kłótni o klimatyzację, spokój, cisza i ogólna sielanka. Jak jest ze mną? Czy ja również zaliczam się do tej
-
Psychologia dla copywritera – iluzja odporności na reklamę
Każdy z nas postrzega siebie w nieco zdeformowany sposób. Pewne złudzenia, jakie żywimy na swój temat, pozwalają nam zachować równowagę psychiczną. Nasz mózg, dla swojego własnego dobra, nakłada odpowiednie filtry na to, jak postrzegamy swoje możliwości, umiejętności i kompetencje. Zwłaszcza
-
JAK PISAĆ? Pierwsze spotkanie z Tekstem
Cześć, jestem Tekstem. Do tej pory istniałem tylko po to, by opowiadać o innych, ale w końcu sam chcę zabrać głos. Opowiem Ci trochę o sobie – co lubię, a co wyjątkowo mnie drażni. Żeby pomóc Ci wykorzystać mnie, jak