Pozostała oferta

REDAKCJA

Dobry tekst to taki, który realizuje cel, trafia do odbiorcy w przystępny sposób i jest poprawny językowo. Redakcja tekstów skupia się przede wszystkim na dwóch ostatnich elementach, czyli poprawności językowej i łatwości odbioru.

Pisaniem zajmujemy się na co dzień, dlatego wiemy, czym jest potok myśli i świadomość: „muszę wszystko napisać teraz, bo inaczej zapomnę!”. Zdarza się, że piszemy, co nam palce na klawiaturę przyniosą – byle tylko zapisać wszystko to, co mamy w głowach. A potem przychodzi najlepsze, czyli czytanie tego strumienia świadomości i praca nad wyrzeźbieniem z tworzywa, jakim są słowa, logicznej całości.  Tym właśnie jest redakcja tekstu.

Jakie teksty redaguje copywriter w Copy That?

Artykuły, wpisy na blogi, ebooki

By czytało się je łatwo i zrozumiale.

Teksty na strony www

By wywoływały pożądane efekty.

Materiały reklamowe

By trafiały wprost do przyszłych klientów.

Jakie są sposoby na zredagowanie tekstu?

By czytało się lepiej, możemy m.in.:

Rozbić potężne bloki tekstu na krótsze fragmenty – taką treść czyta się zdecydowanie łatwiej niż ciągnący się w nieskończoność potok słów.

Uporządkować treść – podzielić informacje pod względem merytorycznym i każdej części nadać śródtytuł. Dzięki temu odbiorca może zawiesić wzrok na konkretnych fragmentach i nie zgubić się w trakcie czytania.

Podzielić wielokrotnie złożone zdania na krótsze i bardziej zrozumiałe – ponieważ metoda małych kroków sprawdza się znacznie lepiej niż podążanie za zdaniem, wijącym się jak górska droga.

Wyczyścić tekst z powtórzeń – dotyczy to zarówno pojedynczych słów, jak i całych zdań czy informacji.

Zastosować inne magiczne sztuczki.

Czy wiesz, że korekta tekstu to nie to samo co redakcja tekstu?

Każda redakcja zawiera korektę, ale korekta, nie zawiera redakcji. Jak to rozumieć?

Korekta tekstu skupia się przede wszystkim na języku, a mniej na merytoryce. Prosząc o korektę, prosisz o weryfikację błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, fleksyjnych, stylistycznych czy leksykalnych. Pracując nad korektą, copywriter sprawia, że tekst jest poprawny językowo. Redakcja tekstu to praca w znacznie szerszym spektrum.

Co zatem zlecić – redakcję czy korektę tekstu? W Copy That pracujemy głównie nad redagowaniem treści, ponieważ naszym zdaniem tylko redakcja pozwala wypuścić spod naszych palców dobry tekst. 

Chętnie weźmiemy na warsztat Twoje treści i nadamy im ostateczny szlif! Wystarczy, że dasz nam o tym znać.

100

poprawny językowo

99

zrozumiały dla czytelnika

98

łatwy w odbiorze