JAK WYCENIAMY ZLECENIA?

Legenda głosi, że istnieje coś takiego, jak cennik copywritera. Niewielu copywriterów decyduje się jednak na jego udostępnienie. Dlaczego? Ponieważ (to zabrzmi banalnie, ale tak to wygląda), każde zlecenie jest inne i wymaga indywidualnej wyceny.

Kiedy dostajemy wiadomość z pytaniem: “Ile kosztują teksty na strony internetowe” lub: “Jaka jest cena za 1000 znaków”, odpowiadamy: “To zależy…”. Ceny zleceń uzależnione są od wielu czynników, np. liczby oraz długości tekstów, skali zamówienia, dostępności materiałów, czasu na napisanie tekstów, trudności tematu czy stopnia skomplikowania projektu.

Z reguły ceny zleceń ustalamy tak:
Krótka forma i offline

Teksty na strony internetowe, hasła reklamowe, claimy czy treści na materiały promocyjne wyceniamy godzinowo. Po zapoznaniu się ze szczegółami zlecenia, podajemy stawkę za godzinę pracy i określamy mniej więcej, ile godzin poświęcimy na zbieranie materiałów i pisanie. W trakcie tworzenia treści na bieżąco informujemy Cię, ile czasu do tej pory poświęciliśmy na pracę. Dzięki temu możesz kontrolować budżet.

Długa forma, redakcja

Artykuły, wpisy na blogi, opisy produktów, ebooki, redakcję i korektę gotowych tekstów najczęściej wyceniamy na podstawie 1000 znaków ze spacjami (1000 zzs). Ustalamy, jaką długość powinien mieć dany tekst i staramy się nie przekroczyć górnej granicy. Jeśli w trakcie pracy okazuje się, że temat, który opisujemy jest bardzo obszerny, kontaktujemy się z Tobą i ustalamy co dalej.

Oczywiście nie trzymamy się kurczowo opisanych reguł. Zdarza się, że proponujemy stałą stawkę za tekst o określonej długości lub z góry ustalamy cenę za wszystkie treści na stronie internetowej. Nigdy z góry nie mówimy “nie” żadnej propozycji.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami. I pamiętaj – wycena zlecenia nic nie kosztuje.